Tiedotteet  |  27.05.2015

Pharmadatan toimitusjohtaja vaihtuu

Pharmadata Oy:n väliaikaisena toimitusjohtajana aloittaa tänään VTM Ilkka Harjula. Samalla käynnistetään yhtiön toimitusjohtajan rekrytointi. Tavoitteena on, että uusi toimitusjohtaja aloittaa työnsä alkusyksystä.

Apteekkariliiton talous- ja hallintojohtajana toimiva Ilkka Harjula hoitaa toimitusjohtajan tehtävää oman toimensa ohella kunnes uusi toimitusjohtaja on valittu. Pharmadataa on vuodesta 2009 johtanut diplomi-insinööri Jukka Litmanen.

– Olemme Pharmadatassa tehneet viime vuosina Jukan johdolla pitkäjänteistä tuotekehitystä, ja nyt voimme ylpeänä todeta Jukan siirtyessä kohti uusia haasteita, että meillä on Suomen paras apteekkitietojärjestelmä pd3, sanoo yhtiön hallituksen puheenjohtaja, apteekkari Marja Ritala.

Apteekkiala on viime vuosina digitalisoitunut nopeasti. Reseptit ovat sähköistyneet ja tieto liikkuu apteekkien ja Kelan välillä reaaliaikaisesti. Monet apteekit palvelevat asiakkaita myös verkossa.

– Tavoitteena on kehittää yhtiön toimintaa niin, että teknologisesti parhaan ratkaisun rinnalla pystymme tarjoamaan apteekkareille entistäkin enemmän lisäarvoa tuottavia palveluita digitalisoituvassa maailmassa.

Pharmadata Oy on Suomen Apteekkariliiton kokonaan omistama, vuonna 1989 perustettu yhtiö, joka tuottaa apteekeille tietojärjestelmiä ja tietoliikenneratkaisuja. Sen tuotteita ovat Salix- ja pd3 -apteekkijärjestelmät, Procuro, Presto, Proselecta, Prologix ja Apteekkiverkko. Pharmadata tarjoaa myös konsultointia ja koulutusta. Yhtiön liikevaihto oli viime vuonna noin 7 miljoonaa euroa ja henkilöstömäärä 36.

Lisätietoa: Hallituksen puheenjohtaja Marja Ritala, p. 050 525 2476