Tiedotteet  |  21.05.2015

Apteekkariliitto jakoi 30 000 euroa apurahoja

Suomen Apteekkariliitto on myöntänyt 20 000 euron ja 10 000 euron suuruiset apurahat väitöskirjatutkimuksiin.

Proviisori Kati Heiskanen sai 20 000 euron suuruisen apurahan tutkimuksiin, joilla selvitetään lääkkeiden saatavuusongelmia Suomessa. Tutkimuksessa haastatellaan lääkealan toimijoita ja väestöä.

Proviisori Sonja Kalliolle myönnettiin 10 000 euron suuruinen apuraha tutkimuksiin, joilla selvitetään avohuollon apteekkien mahdollisuuksia osallistua iäkkäiden lääkkeiden käytön järkeistämiseen yhdessä muun terveydenhuollon kanssa.

Apurahat jaettiin Apteekkariliiton hallinnoimasta Farmasian edistämisrahastosta.

Lisätietoja: farmaseuttinen johtaja (vt) Saija Leikola, p. 040 532 2729

Suomen Apteekkariliitto ry (www.apteekkariliitto.fi) on vuonna 1897 perustettu yksityisiä apteekkeja edustava yhdistys. Apteekkariliitto kehittää eettisesti ja ammatillisesti korkeatasoista apteekkitoimintaa osana terveydenhuoltoa ja tuottaa jäsenilleen apteekkitoimintaa tukevia palveluita.