Tiedotteet  |  29.08.2014

Eilakaisla alkaa välittää vuokratyöntekijöitä apteekeille

Eilakaisla Oy ja Suomen Apteekkariliitto ovat solmineet palvelusopimuksen henkilöstövuokrauspalveluista.

Sopimuksen mukaan Eilakaisla Oy alkaa välittää vuokratyöntekijöitä Suomen Apteekkariliiton jäsenapteekkeihin. Vuokratyövoimalla helpotetaan apteekkien tilapäistä työvoimatarvetta. Apteekeissa tarvitaan etenkin vuokrafarmaseutteja vuosi- ja sairauslomien sijaisiksi. Vuokratyövoimaa tarvitaan myös alueilla, joilla on pulaa farmaseuteista. Tällaisia alueita ovat viime aikoina olleet mm. Turun seutu ja Pohjois-Suomi.

Viime vuonna vuokratyövoimaa käytti pääasiassa lyhyisiin sijaisuuksiin noin puolet Apteekkariliiton liki 600:sta jäsenapteekkarista.

- Eilakaisla on suomalainen perheyritys ja mitä luontevin kumppani suomalaisille apteekeille. Yhteistyömme tuo myös työnantajille vaihtoehdon nyt hyvin keskittyneeseen apteekkien työvoimavuokraukseen, sanoo Apteekkariliiton puheenjohtaja, apteekkari Riitta Andersin.

- Eilakaislan perustaja jo aikoinaan sanoi: ”Aina on luotava uutta ja mentävä eteenpäin”. Sitä juuri nyt olemme tekemässä ja luontevaa on toteuttaa se tällä tavalla, yrittäjä yrittäjille, sanoo Eilakaislan toimitusjohtaja ja omistaja Tom Kaisla.

Palvelusopimuksen mukaan Eilakaisla vastaa henkilöstövuokrauksessa lakisääteisistä työnantajavelvoitteista ja noudattaa työtehtävään soveltuvaa työehtosopimusta. Apteekkariliitto puolestaan vastaa sopimuksen tiedottamisesta jäsenapteekeilleen.

Lisätietoja: toimitusjohtaja Ilkka Oksala, Suomen Apteekkariliitto, p. 050 301 8590 ja johtaja Sami Jalonen, Eilakaisla Oy, p. 050 361 2636

Eilakaisla Oy (www.eilakaisla.fi) on vuonna 1971 perustettu suomalainen henkilöstöpalvelualan perheyritys, joka tunnetaan alansa laadukkaimpana toimijana ja merkittävänä vaikuttajana omalla sektorillaan.

Suomen Apteekkariliitto ry (www.apteekkariliitto.fi) on vuonna 1897 perustettu yksityisiä apteekkeja edustava yhdistys. Apteekkariliitto kehittää eettisesti ja ammatillisesti korkeatasoista apteekkitoimintaa osana terveydenhuoltoa ja tuottaa jäsenilleen apteekkitoimintaa tukevia palveluita.