Tiedotteet  |  19.06.2013

Matkalla jossain päin Suomea, mutta missä on lähin apteekki?

Lähin apteekki aukioloaikoineen ja karttatietoineen löytyy nyt helposti uuden Apteekki.mobi –palvelun avulla.

Ripuli, rakko, punkki tai päänsärky voi koitua myös lomalaisen riesaksi. Lähin apteekki aukioloaikoineen ja karttatietoineen löytyy helposti uuden Apteekki.mobi –palvelun avulla.

Apteekki.mobi on erityisesti älypuhelimille optimoitu verkkopalvelu, joka hyödyntää puhelimen paikannusta ja etsii yhdellä klikkauksella lähimmät apteekit sekä kertoo matkan niihin. Apteekkia voi hakea myös esimerkiksi paikkakunnan tai postinumeron avulla.

Palvelusta löytyvät muun muassa apteekkien yhteystiedot, sijainti kartalla ja tieto aukioloajoista. Soitto apteekkiin tai siirtyminen apteekin omille verkkosivuille onnistuu suoraan palvelusta. Palvelu hyödyntää Googlen karttapalveluita, joten myös reittiohjeet on mahdollista saada klikkaamalla palvelun tarjoamaa karttaa.

Palvelu toimii parhaiten älypuhelimissa ja tableteissa, mutta sitä voi käyttää myös tietokoneella, jolloin voi hyödyntää palvelun hakuominaisuutta.

Palveluun pääsee kirjoittamalla puhelimen tai tietokoneen selaimeen apteekki.mobi. Kun palvelun sallitaan paikantaa puhelin, lähin apteekki löytyy yhdellä klikkauksella.

Mobiilipalvelun tarjoaa Suomen Apteekkariliitto ja sen on toteuttanut Mobiilimarkkinointi Routa Oy.

Lisätietoja: Brand Manager Katariina Kalsta, p. 040 775 1417

Suomen Apteekkariliitto ry (www.apteekkariliitto.fi) on vuonna 1897 perustettu yksityisiä apteekkeja edustava yhdistys. Apteekkariliitto kehittää eettisesti ja ammatillisesti korkeatasoista apteekkitoimintaa osana terveydenhuoltoa ja tuottaa jäsenilleen apteekkiliikkeen harjoittamista tukevia palveluita.