Tiedotteet  |  27.06.2012

Apteekit Suomi Areenalla Porissa 18.–20.7.

Eetunaukion lavalla keskustellaan valelääkkeistä torstaina 19.7. klo 14 alkaen.

Päivitetty 17.7. Apteekkariliitto pystyttää Porin seudun apteekkareiden kanssa JazzApteekin Porin kauppatorille 18.-20.7. väliseksi ajaksi.

Lääkkeitä JazzApteekissa ei myydä, mutta teltalla on mahdollista mittauttaa maksutta verenpaineensa ja tehdä diabeteksen riskitesti. JazzApteekissa esitellään myös sähköistä lääkemääräystä eli eReseptiä. Lapsille on jaossa tuhat ilmapalloa.

JazzApteekissa on paikalla keskiviikosta perjantaihin klo 10-17 Porin seudun apteekkareita ja Apteekkariliiton asiantuntijaproviisoreita, joten teltalle voi tulla myös kysymään ja keskustelemaan lääkkeistä.

MTV3:n ja Porin kaupungin Suomi Areenalla puhutaan myös valelääkkeistä eli lääkeväärennöksistä. Apteekkariliiton Eetunaukion lavalla torstaina 19.7. klo 14.00–15.15 järjestämässä Valelääke voi tappaa –paneelissa ovat keskustelemassa Lääkealan turvallisuus ja kehittämiskeskuksen johtaja Eija Pelkonen, Apteekkariliiton puheenjohtaja Riitta Andersin, lääkeyhtiö Pfizerin vastuunalainen johtaja Pasi Virta ja Lentotullin päällikkö Mika Pitkäniemi. Paneelin juontaa Katja Kannonlahti.

Lääkkeiden laittoman nettikaupan seurauksena terveydelle vaarallisia valelääkkeitä virtaa yhä enemmän myös Suomeen. Valelääkkeitä on päässyt joissakin Euroopan maissa myös apteekkien hyllyille, mutta ei Suomessa, sillä lääkejakelumme on tarkasti valvottua.

Lisätietoja: viestintäjohtaja Erkki Kostiainen, puh. 050 566 8188.