Tiedotteet  |  22.02.2011

Apteekkariliiton tavoitteet vaalikaudelle 2011-2014

Apteekkariliiton tavoitteet tulevalle vaalikaudelle.

• Turvataan koko maan kattavan apteekkiverkoston toimintaedellytykset, jotta kaikki suomalaiset saavat lääkkeensä jatkossakin turvallisesti.
  • Säilytetään apteekkipalveluiden korkea taso huolehtimalla siitä, että apteekkien talouden perusta on riittävän vahva.
  • Uudistetaan apteekkien ansaintamallia (lääketaksaa) siten, että se korvaa nykyistä paremmin apteekin palvelutyötä. Tämä on välttämätöntä lääkkeiden ja apteekkipalveluiden maankattavan saatavuuden varmistamiseksi myös tulevaisuudessa.
  • Järjestetään itsehoitolääkkeiden jakelu jatkossakin vain apteekeista, jotta potilasturvallisuus ja lääkkeiden maankattava saatavuus säilyy hyvänä.
  • Kehitetään apteekkien uusien palveluiden, kuten lääkehoidon kokonaisarvioinnin ja lääkkeiden koneellisen annosjakelun, rahoitusta.

Apteekkiasiaa päättäjille (pdf) >